U gebruikt een verouderde browser. Wij raden u aan een upgrade van uw browser uit te voeren naar de meest recente versie.

LENTE 

Met deze houdingen slaan we een brug van winter- naar lente-energie.
Schudt de winter van je af met deze yogaserie en doe nieuwe energie op.

 
 
 
 
Vlinder (Butterfly) – Zit goed rechtop met je gewicht gelijk verdeeld op beide zitbotjes. Laat je knieën naar buiten vallen en plaats de voetzolen tegen elkaar. Adem in en buig op de uitademing naar voren. Kom na 3 minuten op een uitademing weer omhoog.
 
 
 
 
 
 
 
Zadel (Saddle) – Ga met je billen op (of tussen) je voeten zitten, met de knieën uit elkaar. Leun op een uitademing achterover op je handen, steun vervolgens op je ellebogen en laat je rug naar de grond zakken. Kom na 3 minuten op een uitademing weer omhoog 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zeehond (Seal)– Start vanuit de sfinx, plaats je handen met gespreide vingers aan de zijkanten van de mat. Wandel op een inademing de handen naar het lichaam toe en til de borst op, je nek ontspannen. Kom op een uitademing weer omlaag.
Sphinx – Ga op je buik liggen en rust op de ellebogen zonder in je schouders te hangen, met de handpalmen tegen elkaar. Dit is de sfinx. Voor een sterkere kromming van de onderrug ga je naar de zeehond, zoals op de foto.
 
 
 
 
 
 

 

Halve vlinder (Half Butterfly) – Hoofd-naar-kniehouding – Zit rechtop met het rechterbeen gestrekt en de linkerknie gebogen en de linkervoet tegen het rechterbeen. Misschien met kussen onder je zitbotten. Adem in en buig op de uitademing vanuit de heupen naar voren. Je rug mag rond zijn, maar als de vooroverbuiging te diep is, kun je een kussen onder je knie leggen of steunen op je ellebogen. Kom op een inademing weer omhoog. Herhaal a/d andere kant. →
 
 
 
 
 ← Plaats beide voeten op de grond. Sla het linkerbeen om de rechter. Op ´n uitadem benen langzaam naar rechts brengen en je hoofd naar links. De schouders blijven a/d grond. Je knieën ter hoogte van je heupen? Dan daag je het heupgebied uit. Knieën iets hoger? Dan verschuift ´t naar de onderrug. Herhaal andere kant. Trek daarna de knieën naar de borst en wieg van links naar rechts. Goed navoelen.
 
 

 

Pentagram (Pentacle) – Lig rustig op je rug met je benen en armen gespreid, de handpalmen naar boven. Ontspan en voel de serie na.